E-shop Rodinnebaleni.cz je největším výrobcem a prodejcem doplňků pro domácnost a ložního prádla u nás. Primárním cílem klienta je dodávat do českých a slovenských domácností kvalitní produkt za přijatelné ceny.
Náš úkol spočíval v rozvoji dlouhodobé strategie pro růst v online prostředí na českém a slovenském trhu. Na starost jsem dostali správu reklamních kampaní na sociálních sítích, PPC kampaní, nákup mediálního prostoru a srovnávače zboží. Kromě toho také vytváření konceptů pro jednotlivé kampaně.
Marketingová strategie
Celý e-shop mířil do hlavní zimní sezóny a s klientem jsme si stanovili KPI s nárůstem obratu v následujících měsících. Díky zapojení více marketingových kanálů a využití plné síly celého digitálního prostředí se nám nakonec společně s klientem podařilo navýšit tržby o 8,2% oproti předchozímu roku.
Pokud výsledky srovnáme s rokem 2021, rokem ecommerce boomu díky pandemii, pak jde o velký úspěch. Kamenné prodejny ožily, ale zákazníci i nadále aktivně nakupovali online!
Online kampaně
Rozjeli jsme tvorbu strategie, která hraje klíčovou roli v budoucím růstu e-shopu a úspěšné digitální transformaci. Naše marketingová strategie je postavena na flexibilním rozdělení investic mezi krátkodobé a dlouhodobé akce. Při nastavování kampaní se soustředíme na to, jak správně alokovat zdroje do budování značky a výkonnostních kampaní, aby byla udržitelná i v dlouhodobém horizontu.
- Zvýšit povědomí o značce Rodinnebaleni.cz
- Rychle dosáhnout stanovených klíčových výkonnostních ukazatelů (KPI) v digitálních kampaních a následně škálovat naše výkony.
Je důležité si uvědomit, že úspěšnost výkonnostního marketingu závisí na schopnosti flexibilně reagovat na měnící se podmínky. To, co funguje dnes, nemusí fungovat za měsíc. Průběžně upravujeme naši kombinaci marketingových kanálů a v tomto případě nám velmi dobře posloužil tento mix nástrojů:
Nyní se dostáváme k procesu testování a optimalizace.
Od samého začátku provádíme testy nových formátů a cílení. Součástí optimalizace je i neustálé zdokonalování kreativního obsahu, který má významný podíl na našem úspěchu – téměř 60 % úspěchu reklamy závisí na kvalitě kreativy. Někdy dokonce i malé úpravy v kreativě mohou udělat velký rozdíl. Detaily mají opravdu zásadní význam!
Obsahový marketing
Společně s klientem jsme vytvořili několik plánů podporující byznysové cíle a dlouhodobý rozvoj značky v různých cílových skupinách. Mezi hlavní komunikační nástroje se zařadily sociální sítě, emailová komunikace a vlastní blog plný tipů, rad a doporučení.
Email marketing patřil mezi klíčovou komunikační taktiku pro Rodinnebaleni.cz. Skvělá je kombinace prodejních a informativních newsletterů, které se segmentují podle zákaznických preferencí a nákupního chování. Databáze klienta byla velmi široká, proto jsem se segmenty začali více pracovat a tvořit z nich různá publika (dle frekvence nákupů, nakoupeného zboží, oblíbených značek a tak dále).
Do účtu (Ecomail) jsme zařadili také desítky automatizací a to nejen běžný opuštěný košík, ale také složitější automatizace v podobě vlastních inovací. Jedna z automatizací byl “Inkubátor”, který nám pomáhal automatizovat běžnou úvodní komunikaci a zvyšovat efektivitu upsellu a crossellu.
Traffic management
Naše práce byla od začátku koncipovaná pro velmi úzkou spolupráci a pravidelnou komunikaci s klientem - vše mělo simulovat specializovaný interní tým. Na jedné straně zástupce agentury a důležití členové týmu za jednotlivé oblasti a na straně druhé zástupce klienta. Správně nastavená forma a struktura komunikace je pro efektivní spolupráci skoro stejně důležitá jako kvalitně odvedená práce.
U nás nejsme zastánci nekonečných emailových vláken, kde snadno po chvilce ztratíte přehled (a třeba důležitou přílohu s plánem kampaní na další měsíc) a proto vždy preferujeme task-management systém.
- Jako klient nám celou dobu vidíte pod ruce a máte tak celkový přehled o situaci
- Komunikace je přehledně rozdělena do jednotlivých oblastí spolupráce
- Žádné klíčové informace nebo důležitá příloha se neztratí v nekonečném emailu
- Můžete v případě potřeby komunikovat s jednotlivými specialisty
- Máte přístup do zavřeného chatu s celým týmem, který mnohdy nahradí fyzickou přítomnost