DigitalCreativeBoost
Kontaktovat
Titulka_BG.pngTitulka_tulen.png
VIOLET MOON s.r.o.

Marketing
pro e-shop
Rodinnebaleni.cz

O klientovi

E-shop Rodinnebaleni.cz je největším výrobcem a prodejcem doplňků pro domácnost a ložního prádla u nás. Primárním cílem klienta je dodávat do českých a slovenských domácností kvalitní produkt za přijatelné ceny.

Náš cíl

Náš úkol spočíval v rozvoji dlouhodobé strategie pro růst v online prostředí na českém a slovenském trhu. Na starost jsem dostali správu reklamních kampaní na sociálních sítích, PPC kampaní, nákup mediálního prostoru a srovnávače zboží. Kromě toho také vytváření konceptů pro jednotlivé kampaně.

Marketingová strategie

Celý e-shop mířil do hlavní zimní sezóny a s klientem jsme si stanovili KPI s nárůstem obratu v následujících měsících. Díky zapojení více marketingových kanálů a využití plné síly celého digitálního prostředí se nám nakonec společně s klientem podařilo navýšit tržby o 8,2% oproti předchozímu roku.

Pokud výsledky srovnáme s rokem 2021, rokem ecommerce boomu díky pandemii, pak jde o velký úspěch. Kamenné prodejny ožily, ale zákazníci i nadále aktivně nakupovali online!

40%
Nárůst hodnoty objednávky
za sezónu
1,65 mio
Návštěvnost z kampaní
za sezónu
220k
Prodaných povlečení
za sezónu
01_povleceni.png
02_vs.png
Vánoce 1080x1080 – 5.png
03_vs.png

Online kampaně

Rozjeli jsme tvorbu strategie, která hraje klíčovou roli v budoucím růstu e-shopu a úspěšné digitální transformaci. Naše marketingová strategie je postavena na flexibilním rozdělení investic mezi krátkodobé a dlouhodobé akce. Při nastavování kampaní se soustředíme na to, jak správně alokovat zdroje do budování značky a výkonnostních kampaní, aby byla udržitelná i v dlouhodobém horizontu.

Od samého počátku jsme si stanovili dva klíčové cíle:
  1. Zvýšit povědomí o značce Rodinnebaleni.cz
  2. Rychle dosáhnout stanovených klíčových výkonnostních ukazatelů (KPI) v digitálních kampaních a následně škálovat naše výkony.

Je důležité si uvědomit, že úspěšnost výkonnostního marketingu závisí na schopnosti flexibilně reagovat na měnící se podmínky. To, co funguje dnes, nemusí fungovat za měsíc. Průběžně upravujeme naši kombinaci marketingových kanálů a v tomto případě nám velmi dobře posloužil tento mix nástrojů:

Group 6774.png
Vizuální podoba kampaní

Nyní se dostáváme k procesu testování a optimalizace.

Od samého začátku provádíme testy nových formátů a cílení. Součástí optimalizace je i neustálé zdokonalování kreativního obsahu, který má významný podíl na našem úspěchu – téměř 60 % úspěchu reklamy závisí na kvalitě kreativy. Někdy dokonce i malé úpravy v kreativě mohou udělat velký rozdíl. Detaily mají opravdu zásadní význam!

38_mkt.png
40_mkt.png
39_mkt.png
41_mkt.png

Obsahový marketing

Společně s klientem jsme vytvořili několik plánů podporující byznysové cíle a dlouhodobý rozvoj značky v různých cílových skupinách. Mezi hlavní komunikační nástroje se zařadily sociální sítě, emailová komunikace a vlastní blog plný tipů, rad a doporučení.

Automatizovaný emailing

Email marketing patřil mezi klíčovou komunikační taktiku pro Rodinnebaleni.cz. Skvělá je kombinace prodejních a informativních newsletterů, které se segmentují podle zákaznických preferencí a nákupního chování. Databáze klienta byla velmi široká, proto jsem se segmenty začali více pracovat a tvořit z nich různá publika (dle frekvence nákupů, nakoupeného zboží, oblíbených značek a tak dále).

Do účtu (Ecomail) jsme zařadili také desítky automatizací a to nejen běžný opuštěný košík, ale také složitější automatizace v podobě vlastních inovací. Jedna z automatizací byl “Inkubátor”, který nám pomáhal automatizovat běžnou úvodní komunikaci a zvyšovat efektivitu upsellu a crossellu.

17_web.png18_web.png
Group 6794.png
Group 6790.png
Group 6789.png
Group 6788.png

Traffic management

Naše práce byla od začátku koncipovaná pro velmi úzkou spolupráci a pravidelnou komunikaci s klientem - vše mělo simulovat specializovaný interní tým. Na jedné straně zástupce agentury a důležití členové týmu za jednotlivé oblasti a na straně druhé zástupce klienta. Správně nastavená forma a struktura komunikace je pro efektivní spolupráci skoro stejně důležitá jako kvalitně odvedená práce.

U nás nejsme zastánci nekonečných emailových vláken, kde snadno po chvilce ztratíte přehled (a třeba důležitou přílohu s plánem kampaní na další měsíc) a proto vždy preferujeme task-management systém.

Laptop.png
Naší interní preferencí je systém Teamwork, kam má klient plný přístup a vidí tak vše důležité, což nese několik výhod:
  1. Jako klient nám celou dobu vidíte pod ruce a máte tak celkový přehled o situaci
  2. Komunikace je přehledně rozdělena do jednotlivých oblastí spolupráce
  3. Žádné klíčové informace nebo důležitá příloha se neztratí v nekonečném emailu
  4. Můžete v případě potřeby komunikovat s jednotlivými specialisty
  5. Máte přístup do zavřeného chatu s celým týmem, který mnohdy nahradí fyzickou přítomnost
traffic-1024.pngtraffic-1024-2.png
Nastavení soukromí a cookies

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.