Středočeská centrála cestovního ruchu, neboli SCCR, motivuje lidi k návštěvě středočeského kraje a nabízí spoustu inspirace pro hezké výlety. Má velice slušnou fanouškovskou základnu a influencery, kteří tvoří kvalitní obsah na sítě se spoustou zajímavých informací.
Na začátku jsme si spolu se SCCR stanovili cíle napříč jednotlivými marketingovými systémy. Šlo například o návštěvnost, počet fanoušků na sítích, dosah, vypublikované příběhy, imprese.
Kampaně
Námi zvolená kombinace reklam s účelem dosahu a návštěvnosti se ukázala jako perfektní volba. Námi vytvořené příspěvky vidělo něco přes 2 miliony uživatelů měsíčně. Četnost zůstávala relativně nízko a to maximálně na 3 zobrazeních na člověka. Proklik se nám podařilo trvale držet pod 1,5 Kč. Žádný jiný systém, kromě displayového Adformu, se nepřehoupl přes 2 koruny za proklik.
Sociální sítě
Pro SCCR jsme během 3 měsíců připravili bezmála 400 příspěvků, stories a reklam. Za pomocí influencerů, kteří nám poskytovali materiály nejen na klasické stories, ale také do Reels, vznikal rozmanitý obsah pro obě sítě. Rozdělili jsme si po týdnech jednotlivé destinace středních Čech a ty potom napříč sociálními sítěmi propagovali. Začali jsme vždy v neděli hádankou a tu potom doplnili fotkami, reels a stories.
V rámci kampaně "Světové Česko" jsme představovali našim sledujícím a fanouškům vždy aktuální lokality z "týdenní destinace", které měly své ekvivalenty ve světě. Spolu s externími grafiky jsme dali dohromady jednotný vizuál a tím tyto památky komunikovali na FB a IG. Na instagramu jsme vždy ve stories uživatele vyzvali k interakci pomocí tlačítek a nebo quizu. Do feedu se příspěvky světového česka, kvůli jeho kontinuitě nedávaly.
Adform
Naší první volbou byly Ads, nicméně jsme narazili na problém s blokací klientova účtu a tak bylo potřeba přijít s alternativou pro display reklamu. Zvolili jsme proto Adform. Dlouhodobě víme, že Adform umí doručit poměrně velký počet impresí za relativně nízké částky. Krom klasických bannerů jsme využili rich media. Konkrétně 3D box a Scratch. Konkrétně pro Scratch jsme si pohráli s kreativou a podpořili jí přirozenou lidskou zvědavost.
Vyhodnocení celé kampaně
Spolupráci jsme odstartovali strategickým konceptem, ve kterém jsme si s klientem kromě zmiňovaných cílů definovali misi, vizi, cílové skupiny, konkurenci a tón komunikace a zastřešující kreativní linku. Čeho všeho jsme v onlinu dosáhli během čtvrtletní spolupráce?
Jaké nástroje používáme
- Google Analytics
- Good Analytical System
- Sklik
- Facebook Ads
- Adform
- Zoomsphere